Spoedoperatie Jan des Bouvrie

02/22/2011

New York - Jan des Bouvrie (68) heeft een spoedoperatie ondergaan vanwege prostaatkanker. De binnenhuisarchitect onderging de operatie tien dagen geleden in het Mount Sinai Medical Center in New York. In mei 2003 werd bij zijn echtgenote al de ziekte van non-Hodgkin geconstateerd.

„De operatie is gelukkig succesvol verlopen. Ik ben heel blij”, vertelde Des Bouvrie gisteren vanuit New York. Hij was met zijn vrouw Monique zonder enige ruchtbaarheid aan zijn ernstige ziekte te geven naar de VS gevlogen. Daar werd de operatie uitgevoerd door dr. David Samadi die dankzij robottechnologie heel precies te werk kon gaan.

Jan: „Zeven jaar geleden had ik ook al last van mijn prostaat en ben ik er al aan geholpen. Door alle stress met de Belastingdienst die mij vorig jaar door de politie onterecht liet oppakken, speelden de klachten weer op”, aldus Des Bouvrie. Hij werd toen in de cel gezet. Zijn naam werd tot zijn woede en verdriet door het slijk gehaald.

De opgeluchte ontwerper vliegt vandaag met zijn vrouw Monique weer terug naar ons land. „Ik ben door het oog van de naald gekropen. Mijn prostaat is verwijderd, maar ik voel me nu weer stukken beter.”

Overigens laat prof. dr. Jean de la Rosette, hoofd van de afdeling urologie van het AMC en hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, weten dat de operatie ook in Nederland had kunnen plaatsvinden. „Ook in Amsterdam beschikken we over de juiste mensen en apparatuur.”

Back to News

Bookmark Using:
Facebook Twitter LinkedIn Email Yahoo

Call to Make an Appointment With Dr. David Samadi:

1-212-365-5000

Click the contact link to learn how Dr. Samadi can help treat your prostate cancer and give you back your quality of life.

* The benefits of robotic surgery cannot be guaranteed as surgery is both patient and procedure specific. Previous surgical results do not guarantee future outcomes.

Testimonials
Bill M., New York

I have had full urinary control for the three weeks since the catheter was removed. I am now back to my regular activities, pain free, enjoying our grandchildren, working on the house, and enjoying life.

Mark C.

Research indicated that Dr. Samadi was the best surgeon with a great number of surgeries performed.

S. Davis, USA

Dr. Samadi’s team from check-in to check-out was superlative.  And Dr. Samadi’s record of personally conducted robotic procedures and success rates are beyond compare.

J. K., New York, USA

In March of 2006 I had robotic prostate surgery and was released from the hospital in 24 hours and had the catheter removed in 5 days. My PSA values have been below the detectable range for the entire year. At your hands it is the most painless and least invasive operation that a man can ever have.