Spoedoperatie Jan des Bouvrie

02/22/2011

New York - Jan des Bouvrie (68) heeft een spoedoperatie ondergaan vanwege prostaatkanker. De binnenhuisarchitect onderging de operatie tien dagen geleden in het Mount Sinai Medical Center in New York. In mei 2003 werd bij zijn echtgenote al de ziekte van non-Hodgkin geconstateerd.

„De operatie is gelukkig succesvol verlopen. Ik ben heel blij”, vertelde Des Bouvrie gisteren vanuit New York. Hij was met zijn vrouw Monique zonder enige ruchtbaarheid aan zijn ernstige ziekte te geven naar de VS gevlogen. Daar werd de operatie uitgevoerd door dr. David Samadi die dankzij robottechnologie heel precies te werk kon gaan.

Jan: „Zeven jaar geleden had ik ook al last van mijn prostaat en ben ik er al aan geholpen. Door alle stress met de Belastingdienst die mij vorig jaar door de politie onterecht liet oppakken, speelden de klachten weer op”, aldus Des Bouvrie. Hij werd toen in de cel gezet. Zijn naam werd tot zijn woede en verdriet door het slijk gehaald.

De opgeluchte ontwerper vliegt vandaag met zijn vrouw Monique weer terug naar ons land. „Ik ben door het oog van de naald gekropen. Mijn prostaat is verwijderd, maar ik voel me nu weer stukken beter.”

Overigens laat prof. dr. Jean de la Rosette, hoofd van de afdeling urologie van het AMC en hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, weten dat de operatie ook in Nederland had kunnen plaatsvinden. „Ook in Amsterdam beschikken we over de juiste mensen en apparatuur.”

Back to News

Bookmark Using:
Facebook Twitter LinkedIn Email Yahoo

Call to Make an Appointment With Dr. David Samadi:

1-212-365-5000

Click the contact link to learn how Dr. Samadi can help treat your prostate cancer and give you back your quality of life.

* The benefits of robotic surgery cannot be guaranteed as surgery is both patient and procedure specific. Previous surgical results do not guarantee future outcomes.

Testimonials
V.G. New York

If there is such a thing as Cancer Treatment Heaven, it is under the gifted care of Dr. Samadi, his medical team, administrative staff and cancer treatment unit at Lenox Hill Hospital.

Stepan S. , Russia, Moscow

Best in this area, a “Leonardo of our time,” an outstanding human being and a true expert in the field of urologic oncology and robotic surgery - Dr. David Samadi.

Rob

It has been nearly two weeks since Dr. Samadi performed my SMART prostatectomy!  Every day since the surgery  Dr. Samadi and his skill as a surgeon have soared in my estimation. I feel humbled and privileged to have experienced such great care.

MvR, Netherlands

Na de schok van de kanker diagnose, was de volgende stap om de beste doctor te vinden om de prostaat te verwijderen. Ik kwam bij Dr Samadi terecht en die ving me goed op met ondersteuning van uiterst bekwame en zorgzame leden van zijn ploeg. De operatie zelf is kennelijk geheel volgens plan verlopen en de uitkomst is...