Spoedoperatie Jan des Bouvrie

02/22/2011

New York - Jan des Bouvrie (68) heeft een spoedoperatie ondergaan vanwege prostaatkanker. De binnenhuisarchitect onderging de operatie tien dagen geleden in het Mount Sinai Medical Center in New York. In mei 2003 werd bij zijn echtgenote al de ziekte van non-Hodgkin geconstateerd.

„De operatie is gelukkig succesvol verlopen. Ik ben heel blij”, vertelde Des Bouvrie gisteren vanuit New York. Hij was met zijn vrouw Monique zonder enige ruchtbaarheid aan zijn ernstige ziekte te geven naar de VS gevlogen. Daar werd de operatie uitgevoerd door dr. David Samadi die dankzij robottechnologie heel precies te werk kon gaan.

Jan: „Zeven jaar geleden had ik ook al last van mijn prostaat en ben ik er al aan geholpen. Door alle stress met de Belastingdienst die mij vorig jaar door de politie onterecht liet oppakken, speelden de klachten weer op”, aldus Des Bouvrie. Hij werd toen in de cel gezet. Zijn naam werd tot zijn woede en verdriet door het slijk gehaald.

De opgeluchte ontwerper vliegt vandaag met zijn vrouw Monique weer terug naar ons land. „Ik ben door het oog van de naald gekropen. Mijn prostaat is verwijderd, maar ik voel me nu weer stukken beter.”

Overigens laat prof. dr. Jean de la Rosette, hoofd van de afdeling urologie van het AMC en hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, weten dat de operatie ook in Nederland had kunnen plaatsvinden. „Ook in Amsterdam beschikken we over de juiste mensen en apparatuur.”

Back to News

Bookmark Using:
Facebook Twitter LinkedIn Email Yahoo

Call to Make an Appointment With Dr. David Samadi:

1-212-365-5000

Click the contact link to learn how Dr. Samadi can help treat your prostate cancer and give you back your quality of life.

* The benefits of robotic surgery cannot be guaranteed as surgery is both patient and procedure specific. Previous surgical results do not guarantee future outcomes.

Testimonials
Rosendo M. St. Louis, MO, USA

Do not waste any time and go see Dr. Samadi.  He is the best Prostate Surgeon in the world.

P. F.,Maplewood, New Jersey

The results of the surgery were astonishing, and after an amazingly short healing process, I had none of the incontinence or impotence that, unfortunately, is too often side effects of old-fashioned surgery...

Bob B. New Milford, USA

Thanks to Dr. David Samadi and the staff at Mt. Sinai Hospital for giving me my life back.

Jeannette B., Netherlands (en)

In 2008 my husband was diagnosed with Prostate cancer with a PSA of 31.8 and a Gleason Score of 9. When we first got the news we immediately began to research different doctors and new techniques in our home country of the Netherlands and throughout Europe.