Spoedoperatie Jan des Bouvrie

02/22/2011

New York - Jan des Bouvrie (68) heeft een spoedoperatie ondergaan vanwege prostaatkanker. De binnenhuisarchitect onderging de operatie tien dagen geleden in het Mount Sinai Medical Center in New York. In mei 2003 werd bij zijn echtgenote al de ziekte van non-Hodgkin geconstateerd.

„De operatie is gelukkig succesvol verlopen. Ik ben heel blij”, vertelde Des Bouvrie gisteren vanuit New York. Hij was met zijn vrouw Monique zonder enige ruchtbaarheid aan zijn ernstige ziekte te geven naar de VS gevlogen. Daar werd de operatie uitgevoerd door dr. David Samadi die dankzij robottechnologie heel precies te werk kon gaan.

Jan: „Zeven jaar geleden had ik ook al last van mijn prostaat en ben ik er al aan geholpen. Door alle stress met de Belastingdienst die mij vorig jaar door de politie onterecht liet oppakken, speelden de klachten weer op”, aldus Des Bouvrie. Hij werd toen in de cel gezet. Zijn naam werd tot zijn woede en verdriet door het slijk gehaald.

De opgeluchte ontwerper vliegt vandaag met zijn vrouw Monique weer terug naar ons land. „Ik ben door het oog van de naald gekropen. Mijn prostaat is verwijderd, maar ik voel me nu weer stukken beter.”

Overigens laat prof. dr. Jean de la Rosette, hoofd van de afdeling urologie van het AMC en hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam, weten dat de operatie ook in Nederland had kunnen plaatsvinden. „Ook in Amsterdam beschikken we over de juiste mensen en apparatuur.”

Back to News

Bookmark Using:
Facebook Twitter LinkedIn Email Yahoo

Call to Make an Appointment With Dr. David Samadi:

1-212-365-5000

Click the contact link to learn how Dr. Samadi can help treat your prostate cancer and give you back your quality of life.

* The benefits of robotic surgery cannot be guaranteed as surgery is both patient and procedure specific. Previous surgical results do not guarantee future outcomes.

Testimonials
Avi S, Israel

H. S. MD, Connecticut, USA

It is now more than a week post-op and all is well (including path reports). Once again, I thank Dr. Samadi and all at Mount Sinai for the opportunity to be cared for by the best.?

Robert H., USA

You and you staff did a marvelous job. We are deeply grateful to you and your caring, dedicated staff as well to Mt. Sinai and its friendly, compassionate people. Thank you for everything.

Jeannette B., Netherlands

Mijn man werd op 17-09-2008 geopereerd met een Da Vinci door dr.Samadi. (PSA 31.8, gleason score 9) Eerst hebben we geprobeerd dit plaats te laten vinden in Europa,maar daar werd geen operatie gedaan met een kapseldoorbraak.